خبرهای داغ:
امام جمعه شهر محمدیه؛

عرفه روز معرفت و شناخت است 

عرفه روز معرفت و شناخت است 
حجت الاسلام آقاحسینی عنوان کرد: عرفه روز معرفت و شناخت بوده و یکی از فرصت های مهم در روز عرفه که بسیار مورد تأکید ائمه معصومین و بزرگان دین قرار گرفته، فرصت دعا و مسئلت از خداوند است. 
کد خبر: ۹۵۲۳۲۹۷
|
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

 

قزوین_ حجت‌الاسلام آقا حسینی امام جمعه شهر محمدیه در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک فرارسیدن ایام عرفه و اعیاد قربان و غدیر بیان کرد: عرفه روز معرفت و شناخت بوده و یکی از فرصت های مهم در روز عرفه، که بسیار مورد تأکید ائمه معصومین و بزرگان دین قرار گرفته، فرصت دعا و مسئلت از خداوند است. 

وی افزود: زیباترین مناجات، مناجات عاشقانه و عارفانه حضرت سیدالشهداست که اقیانوس بی پایان معرفت است. معارف این دعا را در لحظه قرائت ببینیم که چگونه امام حسین(ع) با خداوند متعال معاشقه می‌کند. هنگامی که دعای روز عرفه را می خوانیم به این درک می رسیم که یکی از مهمترین و بهترین فرصت‌های موجود در این روز، فرصت خداشناسی است. تأمّل و تدبّر در دعای عرفه امام حسین(ع) که در حقیقت بیان و شرح حقایق توحیدی و مراتب آن است ما را به این موضوع یعنی خداشناسی نزدیک‌تر می کند.

آقا حسینی خاطر نشان کرد: روزه در این روز مستحب است و علما و بزرگان می‌فرمایند اگر با روزه گرفتن در این روز انسان به دعا و مناجات نمی‌رسد روزه نگیرد که دعا در این روز مستجاب است این فرصت را محترم بشمارید و از آن استفاده کنید.

امام جمعه محمدیه در خاتمه افزود: عید قربان هم یکی از اعیاد مهم عالم اسلام است که نمایانگر به مسلخ کشیدن نفس و ظهور نور و نیکی ها در وجود انسان است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار